Sneakerplaats interview met Sneaker Essentials

1. Wie (ben je?), Wat (doe je?), Waar (woon je?)

Edaine Bernadina. Ik ben oprichter en eigenaar van Sneaker Essentials. Ik woon in Zoetermeer maar ben dagelijks te vinden in Den Haag.

2. Beheer jij Sneaker Essentials in je eentje of met meerdere mensen?

Het team is inmiddels 6 man groot, waarbij een deel de logistieke afhandeling regelt en de andere groep zich bezig houdt met marketingactiviteiten.

Daarnaast werken we met een aantal vaste partners op het gebied van contentcreatie en advertising.

3. Waar staat de naam “Sneaker Essentials” voor? Wat drijft jullie om te doen wat jullie doen en wat is jullie missie / visie?

Sneaker Essentials staat voor alles wat rondom de sneaker leeft. We willen voorzien in alle sneaker accessoires opgedeeld in 4 categorieën namelijk: Schoonmaken, beschermen, customizen en lifestyle accessoires.

4. Wanneer ben jij begonnen met het bedrijf?

Sneaker Essentials is in augustus 2014 begonnen.

5. Hoe ben jij begonnen met het bedrijf? (Waarschijnlijk een flink uit de hand gelopen hobby zoals altijd haha!)

Voornamelijk uit eigen behoefte. Ik was toendertijd bekend met de Jason Markk schoonmaakproducten, maar deze waren niet makkelijk te vinden in Nederland. Andere producten waren nauwelijks verkrijgbaar.

Door een zoektocht op internet kwam ik Crep Protect tegen en heb ik hen benadert of wij het mogen verkopen hier in Nederland. Voor ik het wist had ik 100 flesjes besteld en was ik het aan het uitdelen aan vrienden en familie.

Iedereen was laaiend enthousiast en vanuit daar heb ik een website gebouwd en was Sneaker Essentials geboren.

6. Werk jij vanuit huis of heb jij een kantoor of winkel?

We hebben een magazijnlocatie en een kantoorunit in Den Haag. Maar overal waar ik mijn laptop open klap kan ik in principe werken.

7. Weet jij nog wat het eerste product was dat je ooit hebt verkocht?

Ja zeker. Nadat de website live was duurde het even voordat er verkeer kwam. Ik werd in eerste instantie toch gezien als die “gekke” die wat spuit op zijn sneakers om ze waterafstotend te maken.

Maar na een hoop gespam in facebookgroepen kwam na 2/ 3 weken de eerste bestelling van een onbekend persoon binnen.

8. Wat is het best verkopende product of productgroep?

Op dit moment is de customize-categorie booming. Door de hele COVID situatie zijn veel mensen gestart met het customizen van sneakers.

9. Wat voor soort sneakerproducten verkoop jij allemaal?

Zo’n beetje alles wat je kan verzinnen. We hebben de shop opgedeeld in 4 hoofdcategorieen, namelijk schoonmaken, beschermen, customizen en lifestyle accessoires.

Het loopt dus vrij uiteen van de standaard schoonmaakset, tot aan verfpotjes, transparante schoenendozen en de gave deurmatten die we aanbieden.

10. Naar (ongeveer) hoeveel landen heb jij jouw producten verstuurd? Gaat dat echt de hele wereld over of is het vooral in Nederland?

Ons core focus van de afgelopen jaren is het Nederlandstalig publiek, dus Nederland en België, geweest.

We hebben sinds begin dit jaar de website vertaald naar het Engels en inmiddels hebben we aan de meeste landen in Europa geleverd. Naar verwachting zal Nederland en België wel onze core focus behouden.

11. Wat is de levertijd van de webshop als we vandaag een order zouden plaatsen?

We geven op de website aan dat we alle pakketjes binnen 1-3 werkdagen overhandigen aan PostNL. In 90% van de gevallen hebben klanten het de volgende werkdag al in huis.

12. En hoe verstuur jij jouw producten? Wat kunnen mensen verwachten als ze een order bij jullie plaatsen?

Afhankelijk van het bestelbedrag krijg je gratis goodies van ons opgestuurd. Op de website zie je waar je voor in aanmerking komt en deze producten worden dan ook direct toegevoegd aan je winkelwagen tijdens het bestellen.

Daarnaast krijgen alle klanten een aantal stickers van ons en indien we promotieartikelen van leveranciers krijgen delen we die ook.

De afgelopen periode hebben we samen met Vitamin Well een campagne waarbij we hun drankjes meesturen. De reacties hierop zijn supergaaf!

13. Waar staat Sneaker Essentials over 5 en 10 jaar? Hebben jullie nog toekomstplannen?

Over 5 jaar zijn we actiever in de rest van Europa en hebben we ons eigen lijn aan producten live staan op de site maar ook bij andere partijen.

14. Op welke kanalen kunnen mensen Sneaker Essentials vinden?

15. Hoe kunnen mensen bij jullie bestellen? Gaat dit alleen via de website of bijvoorbeeld ook via jullie socials?

Alle bestellingen verlopen via de site waarbij de klant dan mooi een bevestiging krijgt via de mail. We staan klanten uiteraard wel te woord via verschillende kanalen.

© 2024 Sneakerplaats.nl | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring